Ce putem face 5 zile in Budapesta (iarna)

De Revelion am fost in Budapesta. Pentru mine a insemnat A CINCEA iesirea si orasul superb si capitala a Ungariei. Prin urmare, era de inteles ca nu aveam de gand sa vizitez ce mai vizitasem inainte…de destule ori. Din itinerariul nostru a lipsit intreaga Buda (am trecut o data podul cu lanturi sa facem poze noaptea dar in rest, nu ne-am plimbat in zona).

Ziua 1 – sambata

Am ajuns cu vreo 10 min intarziere in Budapesta – a tinut trenul in vama de am crezut ca nu mai pleaca de acolo – dar oricum eram deja la pensiune inainte de ora 10. Pentru ca tot era plin iar check-out-ul la 10…am asteptat vreo 45 min sa ne cazam.

>>Rezerva aici loc la aceeasi pensiune (Dominik Panzio) in Budapesta

Dupa ce ne-am scapat de genti si ne-am schimbat, am decis sa mergem sa mancam ceva in zona garii. Intre timp au ajuns si o parte din cei cu care am calatorit si am decis sa ne vedem la 2 p.m. in lobby si sa iesim la plimbare prin oras.

Pana in Arena Plaza nu ne-am oprit gandindu-ne ca o sa gasim ceva cat de cat sanatos pe acolo. Subway adica. Eu pusesem ochii pe el in Londra dar mi s-a parut cam scump acolo.

Ne-am intors la timp la pensiune si imediat dupa 2 am luat-o pe jos spre castel (Castelul Vajdahunyad) prin parc. Si am facut muuuulte poze.

224854_10151310300333396_1460961725_n

De la castel, spre Piata Eroilor, pe langa unul dintre muzee si de acolo direct la M1 (Millenium Line), care nu e tocmai metro, e de fapt tren “subteran” (au decopertat drumul sa puna liniile si un tunel si apoi au pus la loc drumul pe deasupra).

O parte din gasca a coborit la Oktogon sa ia Bvdul Andrassy pe jos. Eu si Alex facusem acest lucru in Iulie 2011 (am luat TOT bulevarul la pas) asa ca ne-am dus cu metroul pana in capat la Vorosmorty ter unde era si Piata de Craciun.

Am vazut niscaiva preturi cam mari la vin fiert, respectiv cidru de mere (600-800 ft / pahar) asa ca am zis pas si ne-am indreptat pe Coffee Heaven. SURPRISE. Acum e Starbucks si era FULL. Nu aveai loc sa arunci un ac. Asa ca …Deak ter si hop in metro innapoi. Ne luaseram bilete de zi anyway.

Ziua 2 – duminica

Ideea a fost sa mergem neaparat la Muzeul Transporturilor si cum aveam inca biletele de transport (24 h ; 1550 ft / persoana SAU 3100 ft / max 5 persoane) am zis ca mergem intai in oras la alt muzeu.

Cum am realizat ca muzeul era cam departe de unde iesisem noi la metro am luat-o, din nou, prin piata de Craciun si m-am ales cu un “glob” cu Bastionul Pescarilor in interior. De aici am decis sa mergem sa ne interesam cum se poate vizita Parlamentul (stiam ca trebuie “bilet” luat de dimineata si revii la ora turului ales) asa ca am luat-o pe “promenada” pe langa Dunare si am dat de toate natiile de turisti posibili…nu zic, e bine economic pentru oras, dar e nasol ca ma obisnuisem cu un alt fel de Budapesta, nu tocmai “asaltata”. Sau chiar am ales eu bine anul trecut cand sa o vad (weekendul dinainte de Craciun).

Am trecut pe la Parlament, am aflat ca ne asteapta trezirea devreme a doua zi sa ne putem lua bilete de tur si apoi , congelati, am cautat o cafenea. Si am gasit-o pe undeva prin Piata Independentei, o chestii care arata ca un “bubble wrap”. Dar cafeaua a fost buna si ieftina.

397594_10151311290613396_809954412_n

Apoi am decis sa luam M1 pana la Piata Eroilor ca de acolo sa mergem spre muzeul transporturilor. Pana la urma ne-am invartit in jurul cozii (dar a fost fun) si am luat la pas intregul parc (oricum nu aveam incotro) sa ajungem la muzeu. Cert e ca pe cand credeam ca nu il mai gasim, am dat de el. 1400 ft intrare plus 1000 ft taxa foto plus vreo 3 ore in care ne-am simtit super, finalizat cu un ceai fain si ieftin la bufetul din lobby.

Franti am decis sa mergem la pensiune si sa nu mai scoatem botul din casa. Asta pana cand nu a venit cineva cu ideea sa mergem sa facem poze noaptea. Dar am fost cu masina – si tot am inghetat cat am stat sa fac poze!

2012-12-31_00-22-03_HDR

Apoi am mai stat putin la povesti cu ceilalti din gasca…si am decis ca somnul e esential mai ales ca urma 31 dec plus trezirea sa mergem la Parlament.

Ziua 3 – Luni, 31 decembrie 2012

Ne-am trezit cu chin cu vai – cu vreo 2 snooze-uri adica la alarma – si am luat-o spre Keleti pu. Ne-am dotat cu 1 bilet de zi pentru grup (max 5 persoane) in ideea ca daca mai vor altii sa vina mai tarziu prin oras, sa nu plateasca aiurea…si directia Parlament. Macar am avut metro direct (M2 rosu).

Am stat ceva la coada si apoi am mers sa luam biletele gratis pentru cetateni EU si ne-am programat la turul de la ora 11:45 a.m. in limba Engleza. Cum aveam 3 ore de omorit in oras am luat-o spre cafeneaua “bubble wrap” ca nu mancasem nimic si nici nu bausem cafea inainte sa plecam. Doar ca oamenii nu au avut program …cica sa revenin in 20 min ca nu au presiune la espresso. Asa ca lipa lipa cat am vazut cu ochii pe St. 6 Octombrie. Am mers prin Piata de Craciun din fata Catedralei Sf. Stefan si nu mare mi-a fost mirarea sa gasesc chestii ieftine. Asa ca am luat un “sirag” de condimentele si un charm (inca nu l-am pus pe bratara).

Am zis ca mergem la cafeneaua minune sa ne dregem. Degeaba ca tot nu le mergea espresso-ul si nici mancare nu aveau. Deci…Subway ca tot era deschis. Cafeaua cam slaba dar sandwichul bun. Cum mai aveam 2 ore am decis sa mergem sa vedem biserica din zona care s-a dovedit a fi cea pe care dorisem eu de mult sa o vad : Sf Stefan.

Mi-am facut toanele de a urca in turn (65 m platforma de unde se vede orasul si 307 scari). A meritat cu varf si indesat desi am cam gafait! (note to self: deci stim ce vine pe lista de rezolutii de anul asta!).

Dupa pozele de rigoare am coborit cu liftul si am vizitat interiorul (dar fara trezorerie). A fost exagerat de plin de turisti.

Numai bine ca se cam facuse timpul sa mergem spre Parlament unde am ajuns pe a 11:40 a.m. Ghidul ne-a cules inainte de 12 si ne-a explicat ca urmeaza sa trecem din security check gen aeroport (NU a fost chiar asa rau!) si apoi …la tur. Pacat ca ghidul vorbea Engleza cu un accent maghiar foarte pronuntat ca abia am inteles ca voia sa zica.

Pe cat de mare este cladirea (96 m inaltime ca si catedrala) pe atat de mic mi s-a parut interiorul. Dar a meritat turul gratis (mi-ar fi parut rau sa dau 2600 ft pe el, sincer).

De aici am luat-o spre pensiune cu o oprire la magazin sa ne luam de mancare. Luasem doar micul dejun pentru 1 ian la pensiune in ideea ca nu strica o schimbare de la “dieta” de branza self-imposed (imi place branza ungureasca de mor!).

Pana pe seara am aflat si planurile de Revelion al restului gastii …noi nu ne facusem plan separat, dar ..tot acolo s-a ajuns pentru ca ideea de a sta in bar de gheata mi-a ridicat parul pe spinare (de frig!). De parca nu era destul de frig afara! Am mers totusi pe Podul cu Lanturi dar nu a fost nimic special – au tras artificii doar hotelurile de lux, nimic nu a fost organizat de oras.

De aici ne-am intrebat cum sa ajugem mai usor la pensiune mai ales ca nu stiam ce linii de bus merg – mergeau toate imediat dupa miezul noptii! Asa ca am luat-o pe str. Vaci pe jos si de acolo pana in bvdul Rakoczi de unde am astepat un bus. In cele din urma ne-am prins cu ce putem merge (adica multe) pana in Keleti si am ajuns congelati nevoie mare la pensiune.

Ziua 4 – marti, 1 ianuarie 2013

Ne-am trezit pentru micul dejun – care apropo a fost la fel de slab ca anul trecut! Parca mi-a si parut rau ca am dat banii pe el, dar macar cafeaua a fost ceva mai tare. Nu ca ar fi facut minuni ca o data ajunsi in camera am luat somn iar! Pe cand ne-am trezit nu voiam decat aer asa ca am iesit spre Arena Plaza. Si am avut noroc ca a fost Mc Cafe deschis si am gasit cafea buna…si croissant.

Cum nu era nimic altceva deschis prin zona am luat-o innapoi spre pensiune si ne-am apucat de citit pana s-a trezit restul lumii. In cele din urma s-a decis o iesire la Starbucks pe str. Vaci. Cum Starbucks a fost plin ochi, am mers in Hard Rock Cafe. Pe cat a fost de fain anul trecut , pe atat de naspa a fost acum. Plin, am stat la coada sa intram, parca nu m-am simtit nicicum. Dar macar smoothie-ul ales a fost bun!

536085_10151315383768396_286293314_n

Cum restul gastii voise sa mai mearga in alte localuri, noi doi am luat-o IAR pe Vaci in jos pana in Rakoczi si de acolo bus la hostel. Macar nu a fost asa plin ca de Revelion dar tot al naibii de frig a fost!

Nu am vrut decat sa dorm si sa ma gandesc cum sa fac a doua zi sa maximizez timpul ramas in oras.

Ziua 5 – miercuri

La 3:10 p.m. am avut tren dar check-out-ul a fost la 10 cel tarziu. Asa ca am facut ochi, am lasat bagajele sub cheie la pensiune si… Arena Plaza in ideea de SHOPPING! Bine, cu o oprire in Mc Cafe pentru cafeaua de rigoare! Si croissant…

Apoi ne-am facut de cap la shopping si am gasit chestii chiar faine. Ni se facuse foame intre timp asa ca am ales o salata de creveti in Burger King.

In cele din urma am luat-o spre pensiune sa ne incalzim si pe la 2 am ajuns in gara unde am mai dardait nitel pana am plecat.

Concluzii

Per total a fost o iesire faina dar plina de invataminte. E ultima data cand mai aleg un Revelion prin locuri friguroase si in oras mare. Cred ca si 10C din Italia ar fi fost chiar suficient…decat minusul din Ungaria.

In plus, cred ca lipsa de comunicare si-a spus cuvantul. S-a vorbit (pe grup) despre concerte dar cand s-a luat decizia unde se vor duce de Revel nu au intrebat pe nimeni. Era doar solutia sa accepti sau nu. Eh, nu e o problema, dar m-am lecuit de gasti in excursii (sau mai bine zis de gasti care nu au acelasi stil de a calatori ca si noi). In 2011 am fost in Budapesta cu un prieten si a fost super; in 2012 am fost in Szeged cu alt prieten si iar a fost super fain.

Booking.com

Nota: acest articol include linkuri care pot fi considerate linkuri de afiliat. Daca cumparati prin ele, pot primi un comision.