Valea Ierii , Judetul Cluj: excursie de o zi din Cluj-Napoca

Ce fac trei minti linistite Duminica dupa masa? Ies din Cluj , evident, ca tot am nimerit un weekend absolut superb. Ideea var-mi a fost sa ajungem la Pensiunea Lara , pe Valea Ierii si sa ne plimbam prin padure.

Situata la aprox 50km de Cluj (calculat de la Gara) , drumul spre Valea Ierii trece prin Floresti, adica inevitabil va fi lung si aglomerat pana acolo. La dus, recunosc, a fost decent, dar la intors am facut foarte mult pentru ca duminica seara venea lumea spre casa.

Drumul dinspre Cluj via Floresti

Drumul dinspre Cluj via Floresti - portiunea cu mai putine hartoape

Drumul dinspre Cluj via Floresti – portiunea cu mai putine hartoape

Booking.com

Cu putin ajutor de la GPS (de pe telefon) pentru ca marcajele pe drum sunt …ca la noi, am ajuns dupa mai bine de o ora. Nu ne grabeam oricum. Ah si sa nu uitam ca o portiune buna din drum este …cu multe gropi. Se lucreaza acum in zona asa ca poate voi aveti mai mult noroc.

Am gasit si loc de parcare usor. Idee era sa bem o cafea / apa si apoi sa ne plimbam in zona.

Pensiunea este amenajata foarte elegant, cu locuri de joaca pentru copii, restaurant in interior dar si terasa. Exista doar o toaleta in zona restaurantelor, asa ca veti sta la coada (ahem!).

Pensiunea Lara

Cazare la Pensiunea Lara

Daca va intereseaza sa stati pe aici, gasiti datele de contact pe site. Si “zona” de pret. Este scump, dar arata bine. Preturile includ mic dejun.

Mancarea mi s-a parut exagerat de scumpa – ca doar am tras cu ochiul la preturi. La fel si sucul / cafeaua. Plus ca la 8 lei cafeaua nu si-a meritat de fel banii. Dar, fiind intr-o zona izolata , ma asteptam la asa ceva. Este pe baza de “impinge tava”, asa ca stati la coada sa comandati. Apoi, din pacate, pentru desert se asteapta foarte mult (timpul de asteptare era 40 min pentru papanasi, asa ce am raman cu freshul de portocale).

Pentru o aniversare speciala, poate se merita o noapte, doua pe aici, dar doar daca sunteti prin zona. Nu cred ca se merita sa veniti din celalalt capat al tarii.

Vedere de pe Cararea Grofului spre drum

Floare in padure (langa Cararea Grofului)

Noi insa am venit pentru munte, asa ca am gasit repede Cararea Grofului, care pleaca chiar din zona pensiunii. Am urcat pana nu ne-au mai tinut papucii – or fi ai mei “all terrain” dar era nitel cam abrupt si nu am avut bete la noi. N-a fost chip nici sa gasesc un bat decent in padure.

Asa ca, hai innapoi – dupa pozele de rigoare – si am luat-o incet, pe drum, in directia opusa Clujului. Caldura mare si se facea deja spre ora 17 cand am decis sa plecam (aveam in plan o oprire la Polus).

Concluzia?

Daca aveti in plan ceva foarte special, da, se merita, chiar si ca day trip cum am facut noi. Sunt destule trasee in zona si, sincer, nici nu trebuie sa va opriti la Lara, mergeti direct pe Valea Ierii si in padure. Lejer puteti pregati un picnic.

Dezvantajul e ca va trebui sa ajungeti pe aici cu masina. Exista autobuze pana “prin zona” dar sunt locale asa ca, distractie la aflat orele. Eu n-am gasit pe net, dar am vazut ceva busuri trecand pe langa noi.

Nota: acest articol inclue linkuri ce pot fi clasificate ca si linkuri de afiliat. Daca cumparati prin ele, as putea primi un comision.