Unde sarbatorim aniversarea de nunta?

Am vazut articolul Biancai si mi-am adus aminte ca nu am scris absolut de loc pe acest subiect. V-am povestit despre locuri romantice unde o domnisoara poate fi ceruta in casatorie , cat si despre cateva locuri romantice din Romania, iar in plus nu am uitat sa va spun locurile mele preferate (pana acum), dar hai sa ne ocupam si de aniversarea de nunta.

Sunt de parere ca fiecare om este romantic…in felul sau. Pentru noi, a fi romantic poate insemna sa ne plimbam intr-un orasel cochet sau sa vizitam obiective turistice. La fel, poate insemna o cina pe malul marii cu un pahar de vin local savorat alaturi de o specialitate locala. Asadar, orasele sugerate mai jos sunt alegerile noastre, fie locuri unde am fost cu anumite ocazii, fie locuri unde ne-am fi gandit sa mergem.

Sighisoara

Anul trecut am fost la Alba Iulia si Sighisoara, intr-o plimbare fooooooarte lunga care a inceput dimineata prea devreme, pe ploaie si s-a incheiat a doua zi dimineata. Tot pe ploaie. Recomand din tot sufletul Sighisoara , un oras care mie mi-a fost mereu drag.

_1015619

Doua lucruri de evitat: weekend-urile de vara si festivalul medieval. Ambele va vor pune fata in fata cu o cetate super plina si o atmosfera care te poate agita instant. Am fost la festival medival de 2 ori dar nu e de loc…romantic. Cel mai fain e sa prindeti o zi cu cetatea aproape goala. Cum a prins noi.

Budapesta

Orasul meu de suflet si care va aparea in orice top pe teme romantice, Budapesta este perfect daca vreti sa nu cheltuiti foarte multi bani dar sa aveti parte de locuri superbe.

O singura chestie: atentie ploua vara! Iulie este cea mai ploioasa luna din Ungaria si noi chiar am patit-o rau. Din cinci zile in oras, trei ne-a plouat. Pe de alta parte, in August am avut parte de canicula. Asadar, mergeti primavara sau toamna, evitati varful de sezon.

Cat despre romanticisme, aveti ce face. De la panorama orasului vazut din diverse locuri (Citadella, de ex) , la plimbari cu vaporasul pe Dunare sau o iesire pe dealurile din oras, toate pot fi motive numai bune sa veniti aici pentru o aniversare.

Bratislava

Pentru aniversarea cu numarul doi ne-am propus sa trecem prin Budapesta si sa stam in Bratislava cateva zile.

Castelul Bratislava vazut de pe Dunare

Din ce am citit, Bratislava e un orasel foarte cochet si care se aseamana intru catva cu Budapesta. Este asezata pe Dunare, are cateva locuri faine de unde se poate vedea panorama orasului si daca va plac castelele, veti avea cu ce sa va delectati.

Update Mai 27:

Daca Bratislava mi se paruse o idee buna, cand am ajuns in oras am realizat ca a fost o idee extrem de buna pentru aniversare! Un oras mic, dragut, cochet si foarte ieftin. Oameni faini, iar cu limba nu veti avea probleme (Engleza e folosita peste tot).

Nu ezitati sa luati o croaziera pe Dunare pana la Castelul Devin. Iar in oras, viziati Muzeul Armelor si urcati pana la plaftorma de vizitare de la St. Michael’s Gate. Merita. Priveliste fain e si de la Castelul Bratislava, dar muzeul din interior lasa mult de dorit.

Pare-se ca si de la Slavin Monument ar fi priveliste faina – dar noi nu am ajuns de data asta. Motiv sa ne intoarcem, zic eu.

Praga

Cand am facut propunerile pentru anivesarea de anul acesta, Praga a fost in competitie directa cu Budapesta si Bratislava. Ajunsesem in stadiul in care cautam cazare atat in Praga cat si in Bratislava si optiuni cu trenul.

Photo Credit: szeke via Compfight cc

A cazut ca si optiune dupa ce mai multa lume mi-a spus ca nu e foarte autentica. Si cum apreciez opinia sincera a celor ce mi-au spus acest lucru, am luat-o de buna. Nu zic ca nu as considera la un moment dat un drum acolo, dar nu acum.

Si totusi, Praga are locuri turistice frumoase si romantice. Iar daca va place berea, bonus points.

Venetia

Venetia a ajuns si ea pe lista de posibile destinatii, mai ales ca gasisem zbor din Budapesta. Si optiune sa ajungem din Treviso (unde zboara Ryanair) la Venetia.

Photo Credit: antonychammond via Compfight cc

Cazarea nu pare exagerat de scumpa, mai ales ca noi am cautat cand nu mai era nici un carnaval in desfasurare. Insa daca ajungi la Venetia, incearca sa mergi si pe insulele din jur (Murano si Burano).

O alta idee ar fi sa stati in Lido di Jesolo si sa luati vaporetto pana in Venetia pentru o excursie de o zi. Lido e foarte bine marketat in Romania si daca aveti de gand sa veniti tocmai in sezon, sigur veti da de conationali.

Noi am taiat Venetia de pe lista dupa ce am facut totalul zbor, cazare si…restul. Insa mi-as dori sa vad Venetia, macar pentru o zi.

Atena

In 2012 m-am indragostit de oras. Nu am prins nici o aniversare pe aici, desi orasul merita sa fie vizitat cu o asemenea ocazie.

Personal mi-a placut foarte mult sa vizitez obiectivele turistice – Acropole, Agora Greceasca, Agora Romana – dar si sa ma plimb aiurea prin oras. Mancarea e dementiala, de asemenea! In plus, orasul nu e scump de loc.

Bonus point: o excursie de o zi la Cape Sounion! Nu e foarte scumpa dar daca prindeti aici apusul vei avea parte de poze superbe . (Noi nu am ajuns pentru ca agentia care mi-a oferit turul a uitat sa mai vina dupa noi la hotel. Dar data viitoare, vom merge cu siguranta).

In afara de Paris si New York , voi ce locuri ati mai propune pentru aceasta lista? De ce ?

Nota: articol scris in 18 Mai 2014 si editat cu adaugiri in 27 Mai.