Oroshaza: relaxare la bai

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Daca va intrebati unde am disparut cu drag si spor weekendul trecut, iata raspunsul: Oroshaza , Ungaria. Ideea a fost simpla: camping, bai, relaxare si pe drumul spre casa popas in Gyula.

Am ales sa stam in campingul celor care au si baile Gyopáros.

Mailul de cerere de informatii l-am trimis in Engleza si raspunsul l-am primit in Romaneste; insa acolo s-a vorbit doar Maghiara. Nici nu am insistat sa intrebam ce alte limbi cunosc, si asta e adevarat.

Tarife camping:

Adulti: 1 450 HUF/pers/noapte (21.79 RON)
Pensionari, copii, studenti 1 150 HUF/ pers/noapte
Loc de cot pt 2 pers 1 100 HUF/ noapte (16.50 RON)
Loc de cot pt mai multe pers 1 300 HUF/noapte
Masina 1 000 HUF/noapte (15.02 RON)
Motocicleta 800 HUF/noapte
Caravan 1 350 HUF/noapte
Electricitate 500 HUF/noapte (7.52 RON)
Taxa de turism 300 HUF/ pers peste 18 ani/noapte (4.51 RON)

De mentionat: tarifele de camping INCLUD intrare la baile termale! (adica nu mai platiti nimic in plus sa faceti baie)

Facilitati in camping: dus, toaleta, masina de spalat , bucatarie (plita, frigider, apa curenta, loc de luat masa), gratar, ceaun, electricitate.

Baile:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

In complex gasiti bazine exterioare (cu apa calduta dar si termala), bazine interioare (din nou, cu apa calduta dar si termala), precum si zona de spa si tratament.

Eu am preferat sa stau in apa termala (care mi-a facut extraordinar de bine la piele), am testat inca alte doua bazine din interior (120 cm adancime ambele) si ne-am balacit intr-un bazin mic (90cm) de afara. Exista bazin olimpic (210cm adancime) pentru cei care stiu sa innoate bine dar si bazin cu valuri pentru cei care au chef de joaca.

Platind campingul am avut intrare la bai inclusa: pana seara la 12 cand se inchid, atat pentru bazinele de afara cat si din interior. Doar la sauna trebuia sa platim (dar nu am fost). Pentru tratamente trebuie trimitere de la medic.

Exista locuri unde sa va schimbati (in interior si exterior), precum si toalete. Daca mergeti pe strand dimineata, prindeti si loc la sezlong (gratis).

Nu am facut de loc poze in zona bazinelor (logic ca am mers la balaceala fara electronice).

Unde mancam:

Sunt cateva locusoare gen “impinge tava” pe strand si toate cu preturi acceptabile. Alternativ, exista un Lidl si un Tesco (noi am luat mancarea pentru micul dejun si cina din Tesco iar la amiaz am mancat ceva cald de pe strand).

Cum ajungem:

Noi am mers cu masina (punctul de trecere frontiera: Turnu) insa exista si trenuri cu schimbare in Bekescsaba (adica ocoliti nitel).

Concluzii:

Nu sunt mare fan stranduri dar apa termala a fost divina, motiv pentru care vreau sa ma intorc. Este insa un loc foarte fain pentru familii si sunt multe facilitati pentru copii de toate varstele. Au fost multi romani in camping dar si multi maghiari.

In plus, in weekenduri sunt festivaluri (noi am prins festival de bere si virsli) cu muzica, activitati, mancare si multe altele.

Daca nu vrei sa te murezi pe strand cu orele, te vei plictisi. Eu am stat sa ma joc prin apa vreo ora si apoi am stat putin la soare, dar … cam atat. In rest am lancezit citind si jucand remmy. Seara e foarte placut sa stai in apa termala (nu exagerat de mult, atentie!) si apoi sa te vari in cort.

Atentie: noptile sunt RECI! Noi avem saci de dormit buni dar trainingul subtire nu prea a facut fata cat am stat afara seara.