Napoli – un oras hulit pe nemeritat

Cand am programat iesirea la Pompeii si Herculaneum si am spus celor din jur ca vom sta doua nopti in Napoli, nici nu va puteti imagina ce fete am primit. Sa nu mai vorbesc de comentarii. Mai ales ca da, vai, urma sa luam si trenul din gara.

Pentru mine, Napoli inseamna: site-uri arheologice (Pompeii si Herculaneum), pizza si Vezuviu. Pentru altii, pare-se inseamna doar probleme si “ai grija sa nu te fure”.

Poate faptul ca sunt invatata de acasa sa am grija de buzunare si rucsac ; poate faptul ca suntem budget travelers oricum si nu port de fel bijuterii din metale pretioase (doar argint si varii aliaje dar nu aur sau platina), poate faptul ca avem acel “common sense” din experiente anterioare…dar cert e ca in cele 3 zile in Napoli nu am avut absolut nici o problema.

Am ajuns dupa-masa, cu un zbor WizzAir din Budapesta intarziat 15 minute, pe un aeroport mic. Ne-a trebuit mai bine de 1/2 h sa dibuim de unde pleaca busul spre Piata Garibaldi (da , aceea, mult hulita).

Cum toti au zis sa nu care cumva iau cazare in jurul garii (Pietiei Garibaldi , adica) , am ales un hostel in orasul vechi. Nu imi pare rau de loc, chiar mi-a placut locul.

Da, Napoli e mizerabil. Nu ca ar fi Italia curata in general. Ca nu e . Dar am vazut cateva statiuni – unde nemtii, britanicii si nordicii sunt clienti fideli – unde este mult mai curat.

Da, Napoli e ciudat. Mi s-a ridicat si mie parul pe spinare cand am vazut pe unde ne baga GPS-ul sa ajungem la hostel. Dar am realizat repede ca zona e chiar…sigura.

Timpul scurt si planul clar de a sta o zi la site-uri nu ne-au permis sa vedem prea multe din oras. Dar, imediat dupa check in si dus, am luat-o la pas prin orasul vechi, spre portul comercial si de acolo spre un castel. Dar am dat de altul. Si incepea sa se intunece asa ca ne-am intors la hostel.

Planul era sa nu ajungem pe intuneric innapoi dar nu ne-a iesit. Insa repede am realizat ca , de fapt, orasul abia atunci se trezeste la viata. Idem pentru ziua cand am venit de la site-uri. Numai bine am ajuns in gara cand deja se lasase noaptea.

Sfaturi pentru a nu avea probleme in Napoli (mai ales in zona garii):

• tineti geanta aproape de corp; eu rucsacul in tin invers (pe fata, nu pe spate) de multe ori si acasa
  • lasati camera foto si telefonul scump in geanta; socateti-le doar daca faceti poze
  • portmoneul si actele stau in cel mai ascuns loc posibil din geanta; sau in buzunarul DIN FATA al pantalonilor
  • evitati transportul public in oras (am auzit cand astepta dupa trenul spre Pompeii cum unuia i-a zburat portmoneul in pantaloni ,in bus, ceva mai devreme)
  • grija la genti cand veniti de la aeroport (lasati lacatele pe ele)
  • NU cumparati nimic din ce vi se ofera prin jurul garii la tarabe
  • NU reactionati daca vi se adreseaza cineva (mai ales nu reactionati ca si cum ati fi inteles limba)
  • relax, nu e mai rau ca in pietele din Romania
  • noi am vorbit intre noi in Romana, dar si Engleza (cand erau alti turisti prezenti si ne-am lipit unii de altii); in general, prefer sa vorbesc Engleza in Italia (cand vorbim intre noi) si Italiana cand am nevoie de ceva de la localnici
  • sfatul unul romance pe busul de la aeroport: aveti grija la Romani, ei va fura mai rau ca localnicii

Si cateva poze din oras:

Orasul e plin ochi de biserici si TOATE pot fi vizitate pe gratis

_1019916

_1019920

Unul din castele din Napoli

Castelul Nou (Castel Nuovo)

_1019933

Vezuviul si portul comercial

Mi-a parut foarte rau ca nu am prins Napoli Underground (Napoli Sotterranea) deschis (e un site istoric cu vechile catacombe din oras, si da, era chiar langa hostelul unde am stat noi). Din pacate, pe cand am iesit noi din hostel, dupa check in si dus, deja nu se mai acceptau intrari (se merge doar cu tur organizat).

Despre Napoli

• este capitala regiunii Campania si al treilea oras ca marime din tara (dupa Roma si Milano)
  • este unul dintre cele mai vechi orase din lume, in care s-a trait incontinuu din Epoca Bronzului
  • centrul istoric este cel mai mare site de acest gen din Europa, ocupand 1700 ha si este UNESCO World Heritage Site
  • este orasul unde s-a nascut pizza
  • este orasul de unde pleaca linia Circumvesuviana spre Herculanum, Pompeii si Sorrento

Ati fost in Napoli? Aveti planuri sa mergeti?