Lucruri GRATIS de facut in Budapesta

Budapesta, capitala Ungaria, este una dintre destinatii favorite ale romanilor. Nu doar ca este foarte usor de ajuns aici dar orasul ne ofera foarte multe de facut.

De la muzee, la magazine, concerte, festivaluri, targuri, bai, si ruine Romane, nu ne vom plictisi prea usor in acest superb oras de pe Dunare.

Un alt mare motiv pentru o visita este acela ca vei gasi ceva gratis de facut in Budapesta.

Din experienta proprie, iata o lista cu ce puteti incerca fara bani in Budapesta.

Booking.com

1. Dealul Gellert si Citadela

Traversati spre scari la capatul podului Elisabeta. Urmati scarile in ce zig-zag doriti voi atat timp cat urcati pentru ca, eventual, veti ajunge sus la Citadella. Coboriti pe partea cu baile Gellert daca vreti sa intrati si la biserica in piatra (care insa nu este gratis de vizitat).

2. Dealul Cetatii

Si inca un rand de porti...pe acelasi drum

Si inca un rand de porti…pe drumul spre cetate

Urcarea spre cetate este de asemenea, gratis (daca nu mergeti cu funicularul). E urcare relativ lejera cu multe ocazii de facut poze.

3. Piata Eroilor, City Park si Vajdahunyad

Piata Eroilor

Piata Eroilor e unul din simbolurile Budapestei, cunoscuta pentru columna din mijlocul sau, monumentul eroului necunoscut si statuilor regilor si liderilor maghiari. E rost de facut poze aici sau de vazut pe altii cum se joaca cu kyte-urile. De aici traversati (stanga cum stati cu fata la statuie) apoi drept inainte spre parc. Acel parc cu tot cu lac si rate (care vin din zoo) si care se extinde pana la castel, in jurul lui si pana tocmai la Muzeul Transporturilor se numeste City Park. E destul de mare (adica foarte mare, mai precis). Chiar imediat dupa poarta Hajdahunyad este statului Anonimului (daca atingeti penita aveti noroc).

Personal am pierdut ore bune in zona. Fie am venit dinspre Keleti (zona unde aveam cazare), fie dinspre statia de metrou de la Piata Eroilor. Dar cert e ca nu te poti plictisi in zona. Daca mergi la zoo, sigur, costa, la fel daca vrei sa vei muzeul din castel. Insa plimbarea…e gratis (ok poate scoateti bani din buzunar de un covrig de pofta).

4. Margitsziget

Noi am ajuns pe jos acolo (am coborit de pe Dealul Cetatii si am tinut stanga pe langa Dunare, avand vis-a-vis o vreme Parlamentul). In 2007 era acolo o fantana “dansatoare” (pe modelul asteia de o avem in Arad, dar mai faina). In aprilie 2013 era in reconstructie. Din ce am citit , functioneaza din nou. Toata insula are interzis masinilor, asa ca va puteti plimba in voie cat va tin picioarele.

Update Iulie 2014: In Mai 2014 cand am fost in Budapesta, fantana functiona. La intervale regulate se aud cantece (pe diverse teme) iar fantana danseaza dupa muzica. La ultima reprezentatie din zi, fantana are si lumini interesante.

5. Promenada Dunarii

Podul cu Lanturi

E mare si de o parte si de alta a Dunarii. Daca vreti sa faceti poze Parlamentului, mergeti pe partea cu Buda. Daca vreti sa faceti poze Cetatii, mergeti pe partea cu Pesta. Logic o sa va ia ceva timp si puteti face multe “combinatii”. Nu uitati sa luati la pas Podul cu Lanturi.

6. Piatele de Craciun

Stiu, la piata e nevoie de…bani. Si inca multi la cat de rau au luat-o razna preturile. Dar aruncatul cu privirea zau daca costa ceva. Bonus cand mai sunt si concerte (gratis, logic) in pietele mai mari. Iar cele micute sunt chiar cochete. In 2023, Budapesta a organizat 13 de piate de Craciun.

7. Biserica Veche din Pesta (Inner City Parish Church)

La capatul dinspre Pesta a podului Elisabeta veti gasi o biserica care nu arata cine stie ce din afara. In interior e alta poveste. Si apropo, pe acelasi loc prima biserica dateaza din sec 12.

8. Piata Centrala

Se afla, strategic, la capatul Vaci Utca. Cladirea e absolut superba. E gratis sa te uiti dar garantat vei dori sa iei ceva. In cazul meu, paprika.

9. Plimbare de seara pe bulevardele si strazile orasului

Din nou veti face km buni , dar se merita. Fie luati la pas Andrassy ut. (bulevardul sub care merge M1), fie Vaci Utca. Sunt doua optiuni faine de poze si de pierdut mult timp.

Ce a fost gratis (si nu mai e, din pacate):

Turul Parlamentului

In dec 2012 am mers la turul Parlamentului (in Engleza) gratis pentru ca am aratat buletinul de membru UE. Din ianuarie 2013 nu mai este gratis (stiam ca asa va fi, anuntasera din timp). Nu stiu insa daca a ramas gratis pentru cetatenii maghiari (si implicit cei cu dubla cetatenie).

Bastionul Pescarilor

Daca inainte de pandemie am urcat iarna in Bastion pe gratis, nu acelasi lucru se poate spune acum. In Decembrie 2023, costa 4000huf (aprox 52 lei). Dar partea de jos ramane deschisa pe gratis si privelistea spre Parlament tot frumoasa e.

Ce mi-am dorit sa experimentez, tot gratis (sau aproape):

Tur Gratis al Orasului – cu mentiunea ca nu e tocmai gratis pentru ca oamenii aia traiesc din bacsis – e o modalitate faina sa inveti despre oras de la cineva care sta acolo.

Copyright foto: Cristina P. si nu pot fi folosite fara permisiunea autoarei

10 thoughts on “Lucruri GRATIS de facut in Budapesta

1. Mi-ai făcut un dor de Budapesta. Am fost şi eu acum mulţi ani, nici nu vreau să-i număr (cred că-s vreo 7).
    Mi-a plăcut, să ştii că mi-a plăcut cu toate că am stat puţin şi n-am văzut mare parte din obiectivele prezentate de tine. Aş vrea să revin acolo.

• Sa iti zic ca ma duc in Decembrie din nou de ziua mea? 🙂 adica a saptea oara . ce mai , m-am indragostit de oras de muuuuuult.
      sper sa mai gasesc chestii sa adaug la listuta.
      eu iti doresc sa te intorci cat mai repede!

• Ohoo, dar l-ai bătut la pas, nu glumă. Eu am fost mai mult în trecere şi tare-mi pare rău că n-am putut sta mai mult. Vreau să mă mai duc.
        Numai bine, până ajung eu acolo deja ştiu ce trebuie să vizitez.

• de fiecare data stam cel putin 3 zile. eu as vrea sa locuiesc in Budapesta…vedem ce si cum.
          acum umblam lejer fara harta de colo colo ceea ce e super misto 🙂
          daca te uiti pe blog sunt foooooooarte multe articole despre Budapesta chiar si do it yourself walking tours

2. Pingback: Batalia oraselor: Budapesta vs Viena | prinarad

3. Pingback: Intrebari $ Raspunsuri: Turism | prinarad

• Pacat ca ai scris atat de putin despre oras. Daca cauti dupa Budapesta vei fooooooarte multe articole la mine.
      Nu stiu de ce ai zis ca gasesti greu gurile de metrou. Nici una nu am ratat-o vreodata. Sunt foarte bine marcate. In Viena, da, acolo e cam greu sa le gasesti :S
      Ce ti-a placut cel mai mult?

• Da, poate am scris puțin. 🙂 Nu am descris cu lux de amănunte toate locurile pe unde am fost, dar le-am păstrat în fotografii. 🙂 Eu am fost acum vreo 3 ani, cred. Poate au marcat mai bine gurile de metrou între timp. :p Cred că atmosfera mi-a plăcut cel mai mult, aceea de oraș turistic cu adevărat, care are ce să arate și se mândrește cu asta.

• Prima data am fost in 2007 si erau DEJA marcate bine. Am revenit in 2008, 2011, 2012, 2013 si am sa ma duc in Septembrie din nou :))
          Orasul merita sa scrii romane despre el. Nici eu nu am scriu suficient de mult, basca ca nu am vazut chiar tot ce mi-am propus.
          Mie tocmai ca nu imi place partea turistica a sa. Prefer sa ma duc in extrasezon cand e mai ieftin si nu sunt atatia turisti. Dar am fost si in iulie, si in august si in decembrie :))))
          Cel mai mult mi-a placut insa in Aprilie (2013).