Lucruri GRATIS de facut in Bratislava

Cand pregateam iesirea la Bratislava am inceput sa caut ce putem face in oras…gratis sau cu bani putini. Pe atunci nu stiam cat e de ieftin orasul si m-am bucurat sa aflu ca nu duce lipsa de lucruri de care te poti bucura fara sa aruncii cu banii pe fereastra.

1. Plimbare prin Orasul Vechi

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Orasul Vechi e foarte frumusel si compact. Insa nu e prietenos de loc cu picioarele voastre. Piatra cubica o sa va oboseasca (mai ales in sandale cu talpa subtire, ahem!). Asadar, recomand pantofii sport pentru umblat, o harta in mana – desi zau daca o veti folosi -, aparatul foto la gat si chef de umblat. Nu uitati sa “vanati” statuile – care de care mai haioase – din Orasul Vechi.

2. Plimbare pe Podul Nou

Podul Nou e faimos pentru UFO (restaurantul si platforma de vizioare din varzul turnului) dar nu e gratis sa urci asa…insa va ramane plimbarea gratis pe pod. Noi ne-am tot codit de vreo doua ori sa mergem dar mereu ne-am sucit – ba era prea cald, ba statea sa ploua, ba eram rupti.

3. Viziteaza Monumentul Slavin

Cica de sus s-ar vedea cea mai faina panorma a orasului. Monumentul se afla in apropriera garii si noi nu am ajuns de data asta la el.

Slavin este un monument si cimitir unde au fost inmormantati mii de soldati sovietici care au cazut in timpul Celui de-al Doilea Razboi Mondial in timp ce eliberau orasul de sub dominatia Germana, in Aprilie 1945.

4. Relaxeaza-te in parcuri

Daca te saturi de Orasul Vechi si de Promenada Dunarii , poti sa iei la rand parcurile. Gradinile de la Palatul Prezidential (Palatul Grassalkovich) sunt si ele foarte frumoase si pot fi vizitate pe gratis. Noi am trecut pe langa cateva parcuri dar nu am pierdut timpul prin ele (am umblat de nebuni si am preferat Promenada Dunarii cand am vrut sa facem o pauza).

Apropo, bonus points daca prinzi schimbarea de garda de la Palatul Regal.

5. Priveste lumea si Dunarea pe Promenada Dunarii (Hviezdoslavovo nĂ¡mestie)

Se intinde de la Teatrul National Sloval la Podul Nou si desi nu are pic de umbra (bancile din pacate nu sunt sub copaci), este un loc numai bun sa stai sa va odihniti. Noi am facut poze unui curcubeu si am urmarit calatorii care foloseam Twin City Liner (care circula intre Bratislava si Vienna).

6. Viziteaza superba Biserica Albastra

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Citisem despre Biserica Albastra – pe numele ei Biserica Sf Elisabeta – ca este foarte frumoasa atat pe interior cat si pe exterior. Dar jur ca nimic nu ma putea pregati pentru momentul cand am vazut-o. Draguta, albastra si parea adusa dintr-o poveste! A fost construita intre 1907 si 1908 in stil Ungar Art Nouveau. Nu este greu de gasit.

Tip: Uitati-va bine in jurul vostru in cartierul unde se afla bisericuta. Vei vedea alte cateva cladiri care au mai supravietuit, construite in acelasi stil.

7. Plimbarea la Castel

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Castelul Bratislava poate fi vizitat (6 euro/ adult) insa urcarea pana la el e …cat se poate de gratuita si scenica.

8. Urca in turnul de televiziune (partial gratis)

Din ce am citit , puteti urca tratis in turnul de televiziune dar va trebui sa faceti consumatie la resturant (chiar si o cafea) ca sa va bucurati de panorama. Noua chiar ne-a parut rau ca nu am ajuns dar nu mai aveam cand, din pacate.

9. Turul pe jos al orasului (partial gratis)

Dupa cum probabil stiti deja, toate tururile gratis functioneaza pe baza de tips, asadar e “partial gratis”. Turul pleaca din Orasul Vechi si dureaza aprox 2 1/2h. Noi nu am reusit sa ajungem de data asta.