Doi ani de casnicie: croaziera pe Dunare si un castel

Aniversarea primului an de casnicie am petrecut-o prin Romania, vizitand cetati, mai precis Alba Iulia si Sighisoara. Pentru a doua aniversare, am ales Bratislava. Si bine am mai ales! De acum innainte am sa va innebunesc cu Bratislava, de cate ori apuc! Orasul e superb, ieftin, usor de navigat si foarte usor de ajuns fie din Budapesta, fie din Viena (cu hidrofoil).

Initial voisem sa mergem sambata (24 Mai) la Castelul Devin si sa lasam duminica pentru a explora Castelul Bratislava. Sortii au facut ca sa nu mai fie loc pe barca la plecarea de dimineata si am decis sa mergem duminica (25 Mai) la Devin. Si in mare stil: croaziera pe Dunare. Plus ca vremea a fost uratica sambata, dar absolut superba in 25 Mai, ziua aniversarii noastre.

Asadar, sambata am luat doua bilete dus-intors la croaziera Bratislava – Devin – Bratislava (8 euro / adult). Biletele se iau din Portul de Pasageri (foarte usor de gasit: de la UFO , daca stai cu fata spre el, faceti stanga). Duminica am plecat de la hostel din timp, in ideea ca oricum mai facem poze pe drum, iar orasul vechi a fost gol la ora 9. Vasul pleca de la 10 iar imbarcarea se putea face de la 9:50.

Castelul Bratislava vazut de pe Dunare

Portul Devin

Drumul spre Devin dureaza 90 min (se merge amonte spre Devin). Pentru ca era vant si noi evident ca ne-am imbracat conform temperaturii (uitand ca vom merge cu barca), am stat putin pe viewing deck si apoi am coborat la restaurant. Unde ne-am delectat cu cafea.

La Devin, portul se afla la aprox 1km de Castel. Urcusul e foarte lejer. Si bine semnalizat.

Intrarea in castel costa 3 euro / adult. Barca a asteptat 2 ore dupa noi (dar era una si seara, dupa 7 ore, la care trebuie sa luam bilete one-way daca pierdem barca la care cumaprasem noi bilete). Insa in 2 ore ai timp sa vezi tot (cam pe fuga daca faci muuuuulte poze, dar ai timp).

10409491_10152242305643611_5653362253338607691_n

Exista si o mica sala de expozitii cu tot cu gift shop (mi-am luat o buftina si acum sta pe biroul meu). Exista si toalete foarte bine intretinute, plus foarte multe banci unde sa va odihniti. Insa absolut toata zona de ruine e pe soare. Asadar , atentie sa va protejati pielea!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Partea de sus a Castelului Devin (nevizitabila in prezent)

Chiar la urcare / coborare spre/ din castel exista restauranta si tot felul de suveniruri de luat. Evident am plecat si cu magnet de aici.

Martin. Barca noastra.

Twin City Liner - venea de la Viena

Twin City Liner – venea de la Viena

Dupa drumul de doar 30 min spre oras plus privelistea de rigoare (Castelul Bratislava si UFO se vad foarte bine), am decis sa mergem la Muzeul Armelor aflat in St. Michael’s Gate (singura poarta de intrare din orasul vechi care mai sta in picioare). Un muzeu mic, cochet, interesant si o plaforma de unde se vede o superba panorama a orasului.

10409737_10152412237813396_1527566530985027941_n

Dupa o scurta vizita prin camera sa facem un dus si sa ne schimbam, am plecat sa cautam un loc unde sa papam ceva. Mancarea e ieftina si foarte buna (noi am incercat 3 restaurante si toate trei ne-au placut). De data asta am ales unul intr-un loc mai ascuns (in apropiere de Primaria Veche) , la umbra si unde era liniste. Mancarea a fost foarte buna.

Apoi ne-am mai plimbat putin prin oras – pe unde nu fusesem inainte- am luat gelato (sa mai spun cat de buna a fost?) si am plecat, agale spre cazare, cu o oprire sa vizitam interioriul catedralei Sf. Martin.

Per total, o zi superba si o aniversare de nota 20!