Destinatii de iarna

Daca nu v-ati prins pana acum, iarna pe la noi prin Balcani nu-mi este de loc prietena. Sigur, ma inteleg cu “dansa” daca nu e foarte frig. Si cand ninge, imi plac acele cateva zile cand e zapada pufoasa si poti face poze faine (vezi aici poze din februarie 2012 – textul de intro este in Engleza).

Nu imi place sa ma dau cu schiurile , patinele sau orice alte chestii legate de sporturile de iarna; la fel cum prefer sa ma fac pachet si sa zbor spre un taram mai cald (cum am facut in 2016-2017 cand am stat putin prin Puglia). Prin urmare, cand e vorba de calatorit iarna, ma limitez la o piata de Craciun, eventual, un Revelion pe alte meleaguri, sau cateva saptamani prin sudul Europei.

Ce destinatii de iarna va propun ?

Piata de Craciun de la Budapesta, Ungaria

Piata e pe punctul de a se deschide in 18 noimebrie si ramane deschisa pana in 30 decembrie (cu exceptia zilei de Craciun , cand este inchisa). Am fost la Piata atat la mijlocul lui Decembrie, dar si inainte de Revelion. Am preferat piata la mijlocul lunii Decembrie. Ma reintorc pe inceput de Decembrie.

Sfatul meu este sa va decideti din timp si sa cautati cazare in Budapesta . Din fericire, chiar daca nu sunteti fan AirBnb (ca si mine, de altfel), exista multe apartmente listate si pe Booking. Pana in prezent nu mi-am luat teapa cu ei (desi mi-am luat cu Hostelbookers si nu il mai recomand). Pentru inceput de Decembrie (2022), preturile incep de la 40 eur / noapte in dubla.

Din Arad, puteti merge cu trenul la Budapesta. Cu masina e mult mai eficient (si mai ieftin, mai ales daca impartiti costurile).

Piata de Craciun de la Viena, Austria

In Viena sunt mai multe piete de Craciun, dar cea mai cunoscuta are loc in fata Primariei. Ca si in fiecare an, de la mijloc de Noiembrie pana de Craciun aveti ce face pe la pietele de aici.. Atmosfera e cea mai ‘turistica’ decat la Budapesta si preturile sunt pe masura, dar traditiile aici sunt ceva mai vechi. Mie mi-a placut si piata din fata Primariei si cea de la Schonbrunn, dar am gasit cidru fiert numai la palat (bonus points!)

Si pentru cazare in Viena veti da mai mult decat in Budapesta. Pentru inceput de Decembrie (2022), am gasit camere duble in Vienna de la 84 eur / noapte.

Pana la Viena este tren direct din Arad sau puteti merge cu masina.

La plimbare prin Atena, Grecia

Nu am innebunit, relaxati-va! Stiu ca toti se gandesc la Atena ca si la o destinatie de vara. Nu e tocmai asa, e un oras care are o alta “fata” iarna. Eu am fost in Martie 2012 si Mai 2017 dar as repeta experienta in ianuarie, de exemplu. Nuu va loviti de turisti chiar peste tot insa vremea poate fi cam mizerabila.

Pe la 116 eur dus-intors (bagaj mic, fara loc ales sau priority boarding) gasiti lejer zboruri Budapesta- Atena cu Ryanair, chiar si in Decembrie (asa pe ultima suta de metri).

Cat despre cazare in Atena, gasiti camere duble la 20 euro /noapte , chiar in centrul orasului.

Cu putin noroc nu ninge si pe acolo (desi se mai intampla), dar fiti siguri ca va prinde ploaia. Macar nu trebuie sa carati toata garderoba dupa voi.

Romania.. Dar unde?

In 1995 am avut ocazia sa ma duc in Busteni pentru 5 zile. Tocmai in martie cu zapada pana la fund, la propriu. Dar am vazut atunci Sinaia cu ale sale castele si Predealul. Logic ca pe partie nu am mers (am stat in gara si am citit, sic!)

De atunci nu am mai calcat pe la munte (sau mare) in Romania in alt sezon decat cel de vara, cu exceptia vizitei la Straja care mi-a si lasat un gust foarte amar. Au fost cateva incercari sa gasesc preturi decente la Busteni ba de Sfantul Valentin, ba cu orice alta ocazie si m-am lasat pagubasa.

Am mai fost la Avrig, dar tot pe vreme mai calda (final de Aprilie) iar faptul ca stai cam ca si la tabara (baie comuna pe toata cabana, yuck) m-a facut sa nu prea imi vina sa ma mai intorc decat cu pretentii mult mai mari.

M-as risca sa va trimit la o cazare in Moneasa dar din ce am inteles, tantiile de la pensiunile unde e ieftin, nu tin deschis decat daca rezervati toata vila (mi se cam pare normal,de altfel). Asadar, daca sunteti o gasca de cel putin 8 persoane, purcedeti la cautat pe net si sigur gasiti ceva in Moneasa (eu recomand Vila Raluca, unde am stat in vara).

Daca nu aveti masina voastra, este indicat sa inchiriati o masina pentru deplasarile in Romania.

Voi pe unde mergeti iarna? Nu am pomenit nimic de ski pe nicaieri pentru ca nu cunosc destinatiile prea bine (Austria, stiu, este favorita tuturor) pentru ca nu am pasiuni spre acest sport.

In perioade incerte, noi va recomandam sa rezervati cazari si zboruri flexibile. De asemenea, luati aminte ca unele piete de Craciun se pot anula fara preaviz.

Nota: *preturi valide in Nov 2022 (pentru calatorii in Decembrie 2022). Preturile se pot schimba oricand fara preaviz.
Articol scris in Nov 2012 si editat cu adaugiri in Sep 2014, Oct 2015, Nov 2018, Sep 2021, Nov 2022.
Articolul contine linkuri care pot fi calificate ca si afiliati. Daca rezervati prin ele, as putea primi un comision mic.