Chestiute de facut iarna la munte cand nu esti fan al sporturilor de iarna

484296_10151470616383396_973996803_n

Dupa ce am castigat cazarea la Straja, am citit articolul Biancai despre ce poti face iarna la munte daca nu schiezi si mi-a dat curaj ca poate nu voi crapa de plictiseala.

In plus, inainte de fiecare ieseala ma gandesc ca in cel mai rau caz mai adun o serie buna de articole pe blog . Ca deh cand ceva merge prost, sigur ma voi pune sa scriu despre asta. Desi si atunci cand merge super scriu (a se vedea articolul despre Ulpia Traiana Sarmizegetusa).

Sa revenim la oile noastre insa. Niciodata nu m-am declarat mare fan al iernii iar ideea de a pierde vremea pe partie zau daca mi-a facut vreodata cu ochiul…asadar, ce naiba caut eu iarna la Straja?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Am incercat in primul rand sa facem traseul al dus si la intors in asa fel incat sa vizitam cat mai multe locuri interesante. La dus am mers pe la Ulpia Traiana Sarmizegetusa, iar la intors planul este Parcul Dinozaurilor din Hateg, Sarmizegetusa Regia, Castelul Huniazilor si Cetatea Devei.

Apoi, am plecat de la premisa ca macar ies doua zile din oras. Si daca tot stau in cabana si joc remmy, macar nu o fac acasa. Asta chiar asa a fost, de altfel. Ca vineri cand am ajuns eram prea obositi si sictiriti sa mai iesim undeva… asa ca am facut mancare si am jucat remmy. Sambata, dupa vreo 2 ore si ceva prin statiune si o plimbare cu telegondola , nu am mai simt nevoia decat sa ne punem fundul jos. Logic ca dupa aceea am facut de mancare…si am jucat remmy.

Am luat ceva carti la mine dar pentru ca le pot citi doar pe netbook (si nu doar eu il folosesc de data asta), nu prea am reusit sa citesc ceva, dar nu a fost o mare problema. Pentru ca am reusit sa scriu vreo trei articole.

Din pacate in Straja ai trei lucruri de facut daca nu te dai pe partie:

• o plimbare dus-intors cu telegondola (15 lei / adult, 7 minute un drum…jos unde ajunge in Lupeni nu ai ce face…)
  • urcarea pana la schit
  • urcare pana la cruce

Daca mergeti intr-o statiune unde este si altceva de facut, foarte fain. Eu iarna am mai fost doar in Busteni si atunci am urcat la Babele si la Sfinx pentru ca vremea a fost prea proasta sa mai urcam si la Caraiman. Insa, din Busteni aveti Predealul si Sinaia cu ale sale castele la indemana.

Pentru ca am venit in Straja fix pe cand incepe sa se topeasca zapada si arata absolut mizerabil, nu m-am pus sa fac om de zapada. Daca nimeriti cand e zapada pufoasa si curata, merge sa va jucati nitel in ea (daca va place…)

Jocurile de societate sunt la ordinea zilei. Noi am calatorit in trei deci am jucat remmy la greu (era numai bine si la cabana dar am dus si noi, preventiv). Am avut si carti de joc.

Daca mergeti doar in cuplu, puteti lua twister , de exemplu. Atentie daca are cabana peretii subtiri. Ahem.

Concluzia mea este ca nu mai am ce cauta in statiune la munte iarna. Vara am fost in cateva locuri chiar faine, cu trasee de strabatut. Adicatelea daca nu te deranjeza sa o iei din loc, vara ai ce face si sunt deschise toate traseele (cu marcajele e alta poveste in care nu intru acum).