Cele mai interesante muzee din Europa (vizitate pana in prezent)

Daca nu v-ati prins pana acum, sunte amandoi mai geeky de soi. Asadar cand e rost de vizitat un muzeu (mai ales despre care am auzit numai lucruri bune) nu ne dam in laturi. Sigur, cam greut cand e vremea superba afara…dar cum Murphy e super “dragut” si mereu avem parte macar de o zi mai uratica, avem unde inghesui si vizitele la muzeu. Si incep sa cred ca , desi nu ne place sa calatorim iarna, inca o facem pentru ca putem vizita muzee multe.

De mentionat ca nu prestam muzee de arta. Amandoi preferam muzeele de istorie, tehnica si stiinte naturale.

British Museum

HPIM0391_edited

Am avut norocul sa ajugem la Londra in Martie 2011 (clar e cazul sa ne intoarcem, dar asta e alta discutie deja). Stiam ca sunt multe muzee care se pot vizita gratis, insa cel pe care nu am vrut de nici un fel sa il ratam a fost British Museum. Mamutul de ne-a tinut captivi cu orele (vreo 4).

M-au fascinat expozitiile legate de Egiptul Antic, Grecia Antica, Roma Antica, dar si Europa Medievala. Pentru ca muzeul are foarte foarte foarte multe informatii bine detailate, cand am ajuns ulterior in Atena si Roma (Martie 2012) am avut sentimentul acela ciudatel de “deja vu”.

Consider ca British Museum e unul dintre acele muzee pe care TREBUIE sa le vizitezi macar o data in viata.

Muzeul Tehnicii din Viena

_C038121

Pentru ca am ratat muzeul similar din Londra, in Viena ne-am propus sa ne luam revansa. Si ne-am luat-o. Am stat vreo 5 ore in muzeu. Intrarea costa 10 euro (sau 8 euro daca aveti Vienna card). Muzeul este foarte bine organizat , cu destule informatii in limba Engleza. In plus, aveti cu ce va juca. Printre altele – dupa cum se vede in poza – o bicicleta cu care produceti curent …si veti vedea cum se aprinde ecranul unui TV, de ex.

Daca v-a placut fizica la scoala, garantat veti avea partea de momente super faine in muzeu. Noi ne-am simtit ca pestii prin apa. Si ne-am jucat cu tot ce am putut.

Muzeul Transporturilor din Budapesta

Budapesta in timpul expozitiei Mileniului

Am vauzt prima data acest muzeu in 2007. Dar am vrut sa revin. Si bine am facut. In 31 decembrie 2012 am revazut muzeul si am avut norocul ca toate expozitiile sa fie incluse in pretul biletului. Veti gasi aici trenuri in marime “naturala”, foarte multe informatii despre istoria lor , dar si o macheta care include trenuri in miscare.

La etaj va veti delecta cu machete de vase, inclusiv a celebrului Titanic; dar si cu o expozitie dedicata MAV-ului (Caile Ferate Maghiare). Tot sus este o zona exclusiva pentru copii.

Din nou la parter, in dreapta, gasiti zona dedicata masinilor, bicicletelor si motocicletelor.

Muzeul detine si o alta cladire dedicata doar aviatei. Din pacate era in renovare in Decembrie 2012. Pare-se ca in Mai 2013 ar fi trebuie sa fie redeschisa pentru public.

Biletul de intrare la muzeu este 1400 ft / US$6.31 pentru un adult. Sunt discounturi pentru copii. Iar in lobby este o cafenea cu preturi foarte bune.

Muzeul Papirusului din Viena

Pot spune cu mana pe inima ca muzeul acesta m-a fascinat de cand am citit despre el. Ma pusesem sa vad la ce avem reducere cu Vienna card si, look and behold, am gasit acest muzeu care a venit “la pachet” (la pret) cu inca doua (Muzeul Globurilor si Esperanto).

Muzeul Papirusului, pe care il veti gasi in Hofburg , ca parte a Bibliotecii Nationale Austriece, este un diamant al muzeelor. 180000 de obiecte din Egiptul Antic si nu numai . Papirusuri, tablite de clei, tablite de piatra si alte lucruri care te vor face sa zici “wow” la fiecare pas. Nu e mare , ba pot spune ca e pitic, dar vei sta mult si bine sa citesti, sa te uiti , sa te miri.

Intrarea “la pachet” cu celelalte 2 muzee este 4 euro (sau 3.60 euro cu Vienna card).

Muzeul Globurilor din Viena

Este singurul muzeu din lume dedicat globurilor; atat celor care arata harta pamantului cat si celor care arata harta celesta. La intrare gasiti doua computere cu multe multe multe informatii. Incepeti de aici, si nu veti regreta. Cititi despre globuri si istoria lor.

Apoi, luati la pas exponatele. Muzeul nu e foarte mare, dar e extraordinar de interesant. Noi am avut norocul sa fim aproape singuri tot timpul cat am stat aici.

Muzeul il gasiti in Palatul Mollard, tot parte a Bibliotecii Nationale Austriece.

Muzeul de Istorie Naturala din Viena

_C048274

In acest muzeu veti gasi cea mai mare si cea mai veche colectie de meteoriti din lume. Tot aici veti gasi schelete de dinozauri, dar si un model de dinozaur care se misca (si scoate sunete).

Intrarea e tot 10 euro (sau 8 euro cu Vienna card) si puteti lejer pierde ore bune pe aici. Noi am stat vreo 3 pe baza de galagie. Multa. Desi am mers de dimineata (adica de la 9 cand s-a deschis) era plin de copii galagiosi.

Ce mai vedeti aici? Tot felul de cristale, nitele informatii despre istoria omului, dar si o expozitie temporara despre extinctia animalelor ca rezultat al …existentei oamenilor.

Muzeul National al Unirii din Alba Iulia

Muzeul National al Unirii

M-am codit care din muzeele din Romania (vazute pana acum) sa il adaug pe lista. Desi muzeul de istorie din Sighisoara (cel din Turnul cu Ceas) il vazusem in 2000 si 2008, nu mai tin minte detaliile, asadar am ales Muzeul National al Unirii din Alba Iulia, vizitat in mai 2013.

Intrarea este 7 lei / adult intrare plus 15 lei taxa foto. E suficient de mare sa te tina captiv macar vreo ora (dar Sala Unirii de vis-a-vis e slaba rau in ce priveste detaliile). Desi unele exponate sunt foarte bine explicate, altele…nu tocmai. Mi-a placut ca ne-am putut juca de-a oamenii din epoca de piatra.

Aveti grija sa tineti la indemana chitanta pentru taxa foto ca veti fi luati la intrebari pe sala (si nu tocmai intr-un ton prea placut).