Ce putem vizita in Atena, Grecia

Dupa cum stiti, doar ce m-am intors dintr-o deplasare foarte speciala pentru mine: Atena, Grecia. Cu toate ca am fost intrebata de prea multe ori daca nu cumva voi pati ceva pe acolo (din cauza revoltelor), am decis ca nu mi se intampla nimic daca ma duc. Si asa a fost. In prealabil am vorbit cu o prietena care sta in Atena si m-a asigurat ca nu e nici un pericol.

La amiaza zilei de 8 Martie (ce cadou mi-am mai facut!) am aterizat pe Aeroportul din Atena, dupa un zbor scurt si placut alaturi de EasyJet (ok, geanta mea nu a fost asa incantata pentru ca a pierdut rotile pentru a incapea in “cusca” celor de la EasyJet).

Dupa incercarea de a ma dumiri pe unde sa o iau, am ales busul (X95) spre Syntagma . Teoretic de acolo mai aveam un bulevard de batut si ajungeam la hotel. Practic, busul a oprit cam departe de Syntagma pentru ca era oprita circulatia (ceva protest mic in piata). Asadar, cu gentile fara roti, in 21C cu soare puternic…hai pe jos 2.5 km pana la hotel.

In ziua respectiva mi-a trebuit doar un dus, o cafea si ceva de mancare. Si mult somn. A doua zi, vinerea, am avut programat un tur pe jos (Engl) alaturi de un localnic. Paul ne-a plimbat 2.5 h prin Atena, pe langa ruinele importante si ne-a povestit muuuuulte.

Iar dupa tur am mai stat 2 h la povesti alaturi de o cafe frape (YUM!).

Sambata ne-a intalnit cu o prietena care ne-a dus in Anafiotika, o zona superba din Atena, undeva intre Plaka de sus si Acropole. Casele arata ca si cele de pe insula Anafi pentru ca cei care le-au construit au venit de pe acea insula si au dorit sa se simta “ca acasa”. Iar privelistea spre Atena si muntele Lycabetus este absolut superba.

Plimbarea, soldata cu multe poze, s-a incheiat cu un pranz superb la o taverna. Recomand sa incercati tzatziki si branza pe gratar.

Dupa ce ne-am familiarizat cu zona, duminica am iesit la vizitat obiectivele turistice. Iarna (Nov 1 pana in Mar 31) e gratis sa vizitezi obiectivele turistice sub jurisdictia statului.
Asadar, am vazut:

• Libraria lui Adrian si cladirile din jurul ei
  • Templul vanturilor si Piata Romana (Roman Agora)
  • Acropole (si ambele sale “slopes”)
  • Odeonul (doar de afara pentru ca aici au loc concerte si spectacole, astfel nu este deschis pentru public)
  • Templul lui Zeus

Am trecut pe la Stadionul antic si de acolo pe jos prin Gradinile Nationale pana in Syntagma. Apoi, mana in mana pe strada comerciala (Ermou) care , fiind o zi ploioasa, era cat se poate de parasita. Am trecut de Mitropolie si apoi am mers in Monastiraki, de unde am mers la hotel.

Am ajuns uzi (nu pana la piele ca macar nu a trecut prin haine) si destul de flamanzi. Asadar, am clacat din noi repede.

Lunea de dimineata am mers la Piata Greceasca (Ancient Agora) pe care am vizitat-o (cu tot cu muzeu) in aprox 3 ore. A fost site-ul care mi-a placut cel mai mult. Intrarea e 4 euro (sau 12 euro bilet combinat pentru cele 7 site-uri antice din Atena).

Trebuia sa mergem intr-un tur la Cape Sounion dar agentia nu s-a obosit sa vina dupa noi, asa ca am mai iesit putin prin zona Monastiraki pe dupa masa.

Martea (13 Martie) urma zborul spre Roma. Am ales metroul de data asta (8 euro pe pers sau 14 euro pentru doua, un drum) si am ajuns in aprox 40 min.

Dupa cum puteti vedea, nu am prea dat la muzee. Am intrat intr-un muzeu micut despre mestesuguri si in cel de la Ancient Agora. La Acropole nu am vizitat muzeul pentru ca am decis ca poate astepta o noua excursie (cand ma voi infiinta fara netbook, telefon si aparat foto la intrare, ca oricum trebuie sa le lasi la garderoba).

Ar mai fi de vizitat Muzeul de Arheologie, care contine piese de o valoare formidabila, dar si alte muzee mai mici. Am trecut pe lana Muzeul Razboiului (care e gratis de vizitat tot timpul) si sunt sigura ca data viitoare vom intra si acolo.

Mentionam si in alt articol ca nu m-a obligat nimeni sa scriu frumos despre Atena. Pur si simplu imi place orasul si nu mi s-a intamplat nimic. In plus, chiar daca am mers iarna, sa stiti ca erau multi turisti. Hotelul unde am stat (Soho Hotel) a fost peste 90% ocupat in perioada in care am stat noi. Iar un hotel in zona Monastiraki este , in general, o optiune foarte buna daca aveti buget limitat.

Vreti sa mergeti pe insulele Grecesti? Aici gasiti informatii si modalitati de cumparare a biletelor (in Engleza).

Citeste si despre:
>>Martie in Italia si Grecia
>>Atena: vechi, nou, bogat si sarac in acelasi loc