Arad-Cluj-Arad: opriri scenice

Am avut treaba la Cluuuuuj. S-a facut ca a trebuit sa mergem in mijlocul saptamanii. Pe sistemul “suna un prieten”, l-am sunat si am mers cu masina , in ideea ca avem unde sa ne oprim pe drum.

Am plecat marti spre amiaza si prima oprire a fost Oradea, cu a sa cetate.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Una din portile cetatii cu anuntul ca nu poate fi vizitata...

Una din portile cetatii cu anuntul ca nu poate fi vizitata…

O alta porta de intrare , de  data asta ferecata...

O alta porta de intrare , de data asta ferecata…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Spre marea noastra dezamagire, in cetate nu se poate intra. Se lucreaza la reabilitarea ei si daca e sa credem informatiile, prin 2015 va putea fi vizitata. Parcul cetatii este amenajat foarte fain , insa, cu multe panouri informative (ba chiar cred ca au facut abuz de ele pentru ca unele nu ofera prea multe informatii).

Site-ul oficial al cetatii are contul suspendat, asa ca va las cu Wiki pentru detalii.

De aia am plecat spre Bologa, trecand prin frumoasa zona Piatra Craiului cu o oprire la o limonada, undeva pe drum.

In Bologa, tot pentru o cetate ne-am oprit. GPS-ul ne-a dus pana undeva in sat si de acolo am intrebat localnicii. Cert e ca urcusul nu e foarte greu (iar noi eram echipati numai de urcus nu) dar e pe soare. Deci, bandanele la purtator. Nu a mai ramas mare lucru din cetate desi, candva, fusese una dintre cele mai interesante fortificatii medievale din Transilvania.

Oricum , e clar ca am ajuns pe coclauri (cee ce mie imi place la nebunie) pentru ca nu era picior de turist si singurii de la care puteai cere informatii erau localnicii.

De aici pana la Cluuuuuj nu ne-am oprit. Insa in loc sa stam pe european, am luat-o pe drumuri de tiruri care s-a dovedit a fi unul foarte scenic. La plezneala, dar a meritat!

De data asta nu am facut poze prin oras. Ne-am fatait prin Piata Avram Iancu apoi am luat-o spre Piata Muzeului si am intepenit la o limonada pana spre mizeul noptii.

Dimineata, cu treaba, tot nu am facut poze pe centru. Din Cluj am plecat pe dupa-masa cu prima oprire la Aghiresu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Palatul Bocskai nu numai ca e greu de gasit, dar nici nu mai e mare lucru din el. Stiam ca e in ruina, dar la fata locului am vazut ca e dezastru. Locul e ingradit, si a rasarit o gradina de legume pana la ziduri. In rest, e atat de multa vegetatie ca mi-a fost frica sa ma bag pe ascunzisuri (cine stie ce animalut se gandea sa ma piste).

Am intrebat o localnica daca de aici putem ajunge pe Valea Draganului si ne-a indrumat numai bine pe un nou drum foooooarte scenic pana la Huedin. GPS-ul a facut fata dar in apropiere de Valea Draganului ne-am bazat pe indicatoare.

Aghiresu - Huedin

Aghiresu – Huedin

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La intrarea pe vale este semnal GPRS dar cum urci…ramai fara. Asadar numai bine sa ne rupem de civilizatie nitel. Am facut o oprire la un magazin sa intrebam unde putem face si noi un picnic sau macar poze. Ne-a indrumat la Barajul Dragan.

Am stat sa facem poze, dar fara picnic. Baietii erau inca plini de la masa de pranz (gratie gazdei din Cluj) … asadar am facut cale intoarsa in ideea ce ne oprim la Ciucea la casa memoriala Octavian Goga. De bine ce este semnalizata am ratat oprirea si nu ne sta in fire sa ne intoarcem.

Asadar, hai spre casa, prin Piatra Craiului, cu o oprire putin mai jos sa mancam de cina. Si un apus superb pe drumul Oradea-Arad. Ah si de pe Valea Draganului am renuntat la GPS si am mers doar pe marcaje de pe drum.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(c) foto Cristina P si nu pot fi copiate sau folosite fara permisiunea autoarei.